tisdag 24 mars 2009

Städa

Skrev ett städschema förra veckan som jag skulle börja med igår.
Det sket sig direkt....

Måndag: Dammsuga uppe
Tisdag: Dammsuga nere
Onsdag: Byta lakan - tvätta dom.
Torsdag: Städa toaletterna
Fredag: Ledigt =)
Lördag: Skriva veckomatsedel
Söndag: Veckohandla, stryka
Varje dag: Ta hand om disk och tvätt efter behov.

Så idag fick jag göra både måndagen och tisdagens saker och lärde mig en läxa direkt!!!!
Ingen höjdare att dammsuga båda våningarna med Robin hack i häl och vårat åbäke till dammsugare.....
Dags att köpa en ny smidigare dammsugare innan jag får spelet på denna och kastar ut den.

Nu har jag lagt Robin och tänkte sätta mig vid datan och kolla skatten, men det gick inte för mitt bank-id funkar inte - grrrrrrr......
Jag var ju så nyfiken på vad skatten blir på eftersom jag inte jobbade mer än fyra månader förra året. Alltid lika kul att se hur lite skatt fk har dragit.

Jag går ut och hämtar posten istället.

Bye, bye

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jane, min lilla böna... vart har du gömt P-E i den här listan??

rullgardinsflikkan sa...

EXAKT!!!!


bra talat lg :-D

Jane sa...

Fan Anneli, jag lyckades radera din andra kommentar =(
Sorry love

PEZ sa...

Det där är hemmaschemat ;) Jag finns nog med på nått hörn (tror jag iallafall)