torsdag 17 december 2009

Idag har jag lärt mig:
Att skenet bedrar....
Att det är dumt att säga till Victor kl 06.00 att vi tar cykelkärran idag när det är så kallt. Med tanke på att kärran var ihopfälld, frusen och utan luft i däcken..... Go mamma go!!!!!


Fick samtal från dagis kl elva -Robin är sjuk!!!!!!
Jag var mitt i lunchen och sa att jag inte kunde komma ifrån före kl tolv, det var helt okej för fröken. Ringde skolan och kollade så jag kunde hämta hem Victor tidigare från skolan så jag slapp ge mig ut i skitvädret två ggr med cykel och sjuk Robin. Nemas problemas =)
Kom till skolan och Victor hämtades, kom till dagis och Robin hoppar omkring i hallen och busar som vanligt..... Oooooookej, han verkade inte sjuk alls ju.

När vi väl kom hem så la jag Robin i sängen och tempade honom. 37,9. Så han hade feber iaf. Tio minuter senare sov han. Så han var sjuk iaf då.
Kom upp och hittar Victor liggandes i soffan med glansiga ögon. Tempen fram igen. 38,7!!!!

Så han som jag gick hem från jobbet för att han var sjuk var minst sjuk av våra två prinsar.
VAB imorgon igen med andra ord.


Vi hade julbord på jobbet idag kl två. Men eftersom jag fick gå hem med barnen redan kl tolv skulle jag missa det! Här har man jobbat en vecka minst med alla förberedelser och så missar jag det!!!!
Surt sa räven.
Men min underbara mamma som jobbade på avdelningen jämte Robins idag fick höra att Robin blivit sjuk och fick gå hem tidigt. Hon skulle sluta tidigt så hon kom hit direkt efter jobbet.
Och Berith körde hit och hämtade mig så jag kunde vara med =)
TACK mamma.

Nu ligger jag i soffan med halsont, huvudvärk och mår inge vidare. Kanske blir det jag som är sjuk i morgon. Då får Per Erik ta VAF (Vård Av Fru) hi hi hi hi

Men shit vilken dag det varit - puh....

1 kommentar:

ing-britt sa...

Klart man ställer upp när man kan visste ju att du hade jobbat en hel del med det så det var ju synd att du inte skulle fått vata med på julbordet hoppas du inte blir för sjuk.
kram