måndag 14 juli 2008

Hallsberg idag igen =)

Jag och Robin tog en tripp till Hallsberg idag.
Min dag började kl halv sex, gjorde mig iordning och åt frukost.
Robin vaknade fem över sex, fick på sig kläder och drack en välling.
Sen in i bilen och körde till färjan.

Åkte buss till stan och sen tåg till Hallsberg.
Sen promenerade vi hem till Elin.
Var där och hade trevligt som fan, åt god mat och båda barnen somnade samtidigt i sina vagnar och sov ute tills det började ÖSREGNA!!!!!!
Det regnade så mycket att vi var tvugna att ta in vagnarna till slut, hähä.

Sen var vi ju tvugna att resa hem igen =(
Det var den värsta tågresan jag har varit med om!!!
Det var en familj bakom oss med typ fyra ungar, rättare sagt en mamma och fyra söner....
Hon sket fullständigt i sina ungar!!!
Bara satt där och ungarna satt inte still en enda sekund.
Satte sig på alla tomma platser hela tiden.
Gapade skrek och stojade.
Den ena brodern var bättre än de andra iaf och sa till dom ibland....
Och jag hade Robin som VÄGRADE att sova, eller ha somnade faktiskt till tre minuter men vaknade igen för att ungarna sprang i gången!!!!
Då var det bara att ta upp honom igen.

Sen började det läcka ut pissvatten från toaletten!!!!
Det var stopp i toan och alla hade gått ändå och försökt spola ner stoppet, smart va????
Så det rann över tillslut och hela golvet blev fullt av det trevliga "vattnet"....
Tur att vagnen står på hjul, värre för dom som hade väskor på golvet!!!

Sen kom vi iaf hem och nu sover Robin sött i sin säng och jag kollar på tv och dricker te =)

Tack för en underbar dag Elin, Viktoria & Viktor.

Och tack mamma och pappa för att Victor får sova över hos er inatt, hoppas barnen somnade till slut ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Toastopp är ingenting att leka med och det löser sig sällan med att spola en gång till.

Ombord på båten vart det stopp i en toalett en morgon. Mitt ute på Nordsjön är toastopp det man nog är mest orolig för ur hälsosynpunkt. Det var någon som spolade vidare. Som tur var löste det sig ganska fort, annars vet ingen hur allt slutat.