måndag 19 januari 2009

Ledsen Victor...

Idag när jag hämtade Victor på fritids så började han gråta så fort han såg mig...
Han hade precis bestämt sig för att leka med en sak han byggt häromdagen när jag kom och skulle ta med honom hem. Han grät och grät och ville inte att jag skulle komma men jag fick inte gå heller (för det frågade jag). Vad ska man göra?????

Fröken kom och pratade med mig och sa att han är så här ledsen flera gånger varje dag. Han kan börja gråta hysteriskt för småsaker och han håller på länge. Dom vet inte riktigt hur dom ska hantera det så jag och Per Erik ska på möte snart och prata om "problemet".

När vi frågar Victor om varför han är så ledsen säger han bara att han inte vet - det bara blir så...
Fröknarna har oxå frågat men han vet inte säger han bara.
Fröken tyckte att det jobbigaste (för Victor och de andra runt omkring honom) är att han inte slutar gråta, han kan tydligen hålla på länge. Börja redan på morgonen och sen flera gånger under dagen.

Vill han tex ha en speciell leksak på rasten som någon annan leker med så börjar han gråta stora krokodiltårar och gråter sen hela rasten =(

Våran älskade Victor, vad kan det vara som gör honom så ledsen tro????

1 kommentar:

Unknown sa...

Älskade lillen, sådär ledsen är jobbigt att vara i längden. Jag är ingen psykolog men kan det vara att han känner konkurrens från andra om uppmärksamhet, även från leksakerna... att när någon annan leker med leksakerna så är ser inte leksakerna honom. Hmm, låter konstigt, men ett behov av bekräftelse, att bli sedd... Inte vet jag, men det låter jättejobbigt och jag hoppas verkligen att ni hittar en lösning. Ledsamhet är ju jobbigt när man inte vet vad det beror på.