onsdag 14 januari 2009

Pytt i panna

Jobbat idag.
Tog bilen för jag var lite trött och lat i morse. Med andra ord tog det minst tio min längre tid till jobbet....
Först ska jag ju ner och och hämta bilen innan jag väcker barnen för det är tusen ggr lättare att ha bilen utanför dörren. Det tog ju extra tid för att vänta på att imman skulle bort.
Sen när vi väl ska åka iväg så har den ju immat till sig lite igen - bara att vänta.

Sen jobbade jag, vi var en kort idag så det var lite extra att göra. Plus att det var pytt i panna och stekt ägg till lunch. Efter att ha stekt ca tvåhundra ägg så är man inte speciellt hungrig på ägg kan jag lova....

Så skulle jag då köra från jobbet och hämta barnen.
Ja då var det - da dam - IMMA igen!!!!!!
Satt i bilen i säkert fem min innan jag kunde komma iväg.

Ännu en bra anledning till att Jane cyklar i ur och skur även om bilen står till mitt förfogande.

Tack och hej - leverpastej

1 kommentar:

Unknown sa...

Här i Jämtland hör det till den dagliga bilrutinen att starta, vrida på full värme på rutan, på med elbakrutan åsså ut med sop och skrapa. Sopa, sopa, skrapa, skrapa och sopa lite mer. In i bilen och brum iväg. Lagom tills man är framme börjar bilen bli varm och "behaglig". Åsså samma vända när man ska hem igen. Men jag gör det så gärna, så länge det är snö. Just nu -20 grader och vindstilla. Härligt!!