lördag 5 april 2008

Bakdag idag =)

Jag har fått bakryck =)
Så kommer ni hit nån dag lovar jag att det finns både bullar och kakor, imorgon ska jag baka mer.
Fniss.

Igår blev det kanelbullar och kärleksmums.
Idag blev det sockerbullar och Wienska pinnar.
Dock har jag inte doppat dom Wienska pinnarna i choklad ännu för Victor ville vara med på det och han är hos Oskar och leker och kommer hem lagon till Bollibompa så vi får dippa dom imorgon.
så bakar vi mer efter det.

Victor är min assistent under bakningen.
Han mäter lite ingridienser (om han har lust...) och sen slickar han både visp och bunke =D
Jag är kocken och han är assistenten har han bestämt så jag får bara hålla med ;-)

Annars är det en mycket fin dag idag så jag borde varit ute och njutit istället, men så kommer det ju en födelsedag inom kort och då är kakor och bullar i frysen väldigt bra att ha...
Man vet ju aldrig vem som kommer menar jag =)

Ett gäng från Västerås kommer iaf och Anneli.
Sen kommer mamma och pappa.
Karin brukar oxå alltid komma förbi.
Sen får jag se om det kommer nån mer.

Nu ska jag slappa efter en hård dag i köket =)

1 kommentar:

Unknown sa...

Visst är det skönt med bakryck? Eller ryck över huvudtaget. Fast bak- eller matryck är bäst eftersom det oftast ger en väldigt trevlig smakupplevelse som belöning.

Tyvärr får jag städryck oftare än matryck. Får nog skärpa mig tror jag...