fredag 22 februari 2008

Äventyr

Igår var det äventyr heeeela dagen =)
Kl halv sex väckte jag Victor, han var så trött så jag fick klä på honom liggandes i sängen!!!
Sen bar jag upp honom till köket och satte honom i sin stol och fixade macka och mjölk.
Så fixade jag frukost till mig med.
Tio i sex vaknade Robin till och jag hade nog kunnat stoppa in nappen och fått honom att somna om men inte idag, jag lyfte upp honom och tog med honom till köket.
Han blev jätteglad när han såg Victor.

Vi blev klara i tid och börade gå mot bussen, ganska fort för jag var inte helt säker på tiden. När vi såg busshållplatsen slog vi av lite på tempot, då kom bussen!!!!!!!!!!
Så vi sprang och jag busvisslade för att få lite uppmärksamhet från chaffören. Det lyckades, vi kom med =D =D =D
Väl på bussen satte vi oss tillrätta och kollade då klockan, då visade det sig att vi varit ute i god tid till bussen för vi kom med en tidigare buss, hihi.

Väl inne på centralen köpte vi oss några tidningar och dricka, sen mötte vi upp Heidi och Meja och gick mot tåget till Västerås.
Vi gick på och installerade oss så gott det går på ett trångt tåg med bebis och ergo och ryggsäckar mm mm mm mm ;-)

I Alingsås kom Anneli, Albin och Molly på. Kul =)
Så satt vi där på tåget i nästan fyra timmar och jag måste säga att Victors beteénde var över förväntan, jag är positivt överaskad =D
Mammas stora puss.

Framme i Västerås gick vi till bussen som Anneli lyckats fixa fram vilken buss det var hem till Tania. Alla tre hade glömt skriva upp det!
Men Anneli kände nån i Västerås som fixade fram nummret till Tania så vi slapp stå på stationen i flera timmar och inte åka hem till Tania.......
Anneli är en klippa =)

Sen kom vi hem till Tania och träffade mååååååååånga bebisar som var lika gamla. Och några äldre syskon. Kul att träffa alla på riktigt och inte bara på datan, få ett ansikte och en röst oxå.
Victor tyckte dom pratade konstigt.

Vi blev bjudna på lasange, tårta och kakor =)
Mums Tania!!!!!!!

Vi hade det jättetrevligt men det är tråkigt att ha en tid att passa, vi kunde inte ta ett senare tåg hem för då hade vi kommit hem mitt i natten =(

Sen tog vi bussen till stationen, där vi träffade en läskig fyllegubbe, sen åkte vi rulltrappa medans vi väntade eller nja.... Anneli, Albin och Molly gjorde det mest. Jag, Victor och Robin hängde på ett varv iaf.

På tåget hem var det inte så mycket folk så vi kunde bre ut oss lite mer.
Det var skönt och uppskattat av alla i vårat lilla gäng tror jag.

Väl i Gbg kl 19:57 stod Per Erik där och mötte upp oss. Han hade varit på lite ärenden efter jobbet och höll sig kvar i Gbg sen för att vi skulle få åka med honom i bilen.

Väl hemma var vi helt slut. Victor gick och la sig direkt utan protest! Han ville se film men jag sa bara nej och då la han sig i sängen, han orkade inte protestera alls. Sen fick Robin en välling sen somnade han. Jag och Per Erik stannade uppe en liten stund och käkade. Men halv elva var vi båda så trötta att ögonen bokstavligt talat gick i kors. Så vi la oss i sängen sen minns jag inget mer förrän Robin vaknade vi två....

I slutändan hade vi en mycket trevlig dag igår med många härliga människor som jag tycker mycket om =)

Inga kommentarer: