torsdag 27 mars 2008

My history

På utmaning av Gro kommer här lite av min historia.

20 år sedan (1988):
Jag har bott på Öckerö i fyra år. Är själv 11.
My little Pony är det som gäller det leker jag mest med Monika men Karin är ofta med.
Vi lyssnar på The Pinks och står i Karins säng och sjunger. Att hoppa ut från hennes fönster är ett av våra stora bus.
Går i fjärde klass och vill bli detektiv eller frisör.


15 år sedan (1993):
Bor fortfarande hemma i Bagglebo på Öckerö.
Går i åttan och är med dom tuffa...
Röker och dricker folköl med sugrör.
På vardagarna är vi på ungdomsgården Spindeln och diggar Dr. Alban och dansar hip hop på disco.
På helgerna är det fest, Trevnaden på Öckerö eller Såsen på Hönö. Vi har kul varje helg, kolla in killar är nog högst på helglistan...


10 år sedan (1998):
Ett viktigt år för mig.
Flyttar till egen lägenhet i stan!!!!
En underbar etta på 29 kvm i Kortedala. Helt underbar lägenhet. Jag trivdes som bara den.
Tyvärr fick jag i samma veva jobb ute på Öckerö....
Så jag pendlade kollektivt mellan Öckerö och Kortedala, det var inte alltid så kul kan jag lova. Efter åtta månader gav jag upp och flyttade hem till mamma och pappa iväntan på en lägenhet p Hönö. Dit jag flyttade i november.
I mars detta året dör en väldigt viktig person i mitt liv.
Ett år jag minns väl med andra ord.


5 år sedan (2003):
Bor på Öckerö igen i en tvåa på Tallvägen, med min man sedan två år - Per Erik.
Och våran son Victor som föddes 19 november 2002.
Jag jobbar fortfarande kvar på samma ställe men är mestadels föräldraledig detta året.
Så jag tar mest hand om barn och hem.
I juni opererar jag bort en knöl i handleden och får gipsskena i två veckor, det var jobbigt med en sjumånaders bebis hemma =).

1 kommentar:

Unknown sa...

Coolers!! Saker jag inte visste, typ gipset när Kungen var liten - eller så har jag bara glömt bort det...

Modern historia är roligast!