tisdag 22 januari 2008

En tripp på stan =)

Har haft en bra natt, varit uppe två ggr bara.
Så klockan 06.28 väckte Robin mig genom att ligga och prata i sin säng.
Jag hade ställt klockan på 06.30 så han fick ligga och roa sig själv i två minuter ;-)

Sen blev det lite stressigt som vanligt när vi tre ska hinna med bussen, jag är ju så nervös för att missa bussen för då blir hela dagen förstörd =(
Vi hann med två minuter till godo =D

När vi väl satt på bussen på lilla varholmen fick vi höra att det var bomhot OCH rån inne i gbg så vi visste inte hur det så ut.
Men det enda som blev fel för oss var att tvåans spårvagn inte kom som den skulle så vi tor trean till Vasaplatsen och tog en promenad till Glädjebubblan.

Väl där var det bara en av tjejerna som kom!!!!!!!!!
Fast Anneli messade att hon oxå skulle komma så hon kom stax innan tolv.
Mycket trevlig fika blev det, det jobbigaste var som vanligt att Victor inte lyssnar.
Måste komma ihåg att ta upp det på hans fem och ett halvt årskontroll som är snart.

Men det var ju inget fik för Victor och Albin...
Upp till två års åldern är nog ok men inte äldre, fanns bara bebisgrejor att leka med.
Går nog hellre till Dahl´s i Arkaden då....

Sen ringde PE och vi bestämde att han skulle hämta upp oss i stan för han skulle ändå till bussgods så vi gick dit och fick åka bil hem =)

Han hade besiktigat Omegan som jag älskar att köra och den fick godkänt =) =) =)
Så nu har jag pärlan i ett år till!!!

Vi köpte pizza med oss hem, jag orkade inte laga mat idag.
Mmmmmm Hawaii special med bearnaisesås.
Så nu har jag nog gått upp några kilo.
Skippar vågen imorgon bitti nu ;-)

Föressten Ergo premiär i stan och på både buss och spårvagn.
Gick jättebra men det blev tungt efter ett tag när jag gick en längre stund men det var inte pga Ergon utan för att jag fick ha alla skörgrejor i en ryggsäck.
Men det är nog en vanesak oxå.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en strålande dag i Göttlabårj. Lät läskigt med bombhotet. Det var det första jag hörde i morse när jag vaknade till tv'n och jag tänkte direkt på din dag inne i stan. Kul att det blev av ändå.

rullgardinsflikkan sa...

Jag har kommit på varför jag fick ont i ryggen av ergon!!! Jag har den för långt upp så nu är det riktigt häng på den när jag ska bära

nattinatt