söndag 13 januari 2008

Plastsöndag

Först nu sitter jag framför datorn, klockan är närmare halv åtta.
Har haft en mycket trevlig dag idag =)
Anneli, Albin och Molly kom hit för Anneli har demonstrerat Tupperware hos mig.
Så det var fullt hus här med både vuxna och barn.

Victor har lite problem att vara "normal" när det är barn här och leker. Han är ju nästan alltid ensam på sitt rum och bestämmer alla lekarna där, så när nått annat barn är med och leker vill Victor bestämma vad dom ska göra. Det blir ibland fel och jobbigt.

Men för övrigt var det en bra dag/kväll och nu sitter jag här en liten stund för vi har lovat Victor att spendera mindre tid framför burkarna, det blir lätt beroendeframkallande.
Så medans han kollar Bompa och efter han har somnat så kan vi surfa hej vilt.
Men annars under dagen är det begränsat, vi kan ju inte låta honom tro att det är normalt att surfa så mycket.

Nu ska jag glo på tv =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

:-) Låter som en bra grej det där med att surfa mindre. Jag försöker också dra ner på internet-tiden.

Det där med att att Victor ska äta. Har en kompis som hade problemet med oätande son. Dom prövade tysta leken. Från att man satte sig tills man ätit upp fick man bara prata om mat-nödvändigheter. Typ "räcker du mig brödet/smöret/saltet/skålen med kärlek/osthyveln". Det gällde stora och små. *suck* Och det verkade hjälpa - men vad vet jag ;-)

Jane sa...

Värt att testa, tack för tipset =)