lördag 26 januari 2008

Ännu en natt.....

Ännu en natt har Robin varit vaken mer än han sovit.....
Nä, så är det ju inte men det känns så.
Vaknade runt halv tolv tror jag och då räckte det att vagga honom lite så somnade han om.
Sen vaknade han strax efter två och var supergnällig. Inget hjälpte och försökte jag amma så spärnade han bara emot och blev vansinnig. Så jag gick upp och gjorde en flaska välling.
Han slukade 150ml direkt!!!
(Så jag har bestämt mig för att jag ska sluta amma helt nu, försökte lite igår kväll oxå men han vill inte ha. Både skönt och tråkigt på samma gång.)
Men han vart ju klarvaken redan så jag tog ner babysittern till Robins rum och skakade honom typ tjugo minuter. Han somnade och jag la honom i hans säng. Gick själv och la mig.
Tre min senare vaknade han och gnällde - klarvaken!!!!
Ner i babysittern igen. Tio min senare sov han. La honom i hans säng igen.
Tre min senare vaknade han IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men då räckte det med nappen, puh =) =) =)
Yes, Jane fick krypa ner i sängen igen (tyvärr hade jag ju varit ur den ett tag så den var kall, men jag sov i morgonrocken istället).

Tio i sex vaknade han igen och hade bestämt sig för att det var dags att gå upp. =(

Så nu kl nio har jag hunnit surfa en timme, ätit frukost, gett Robin gröt, bäddat lite, duschat och nu surfar jag igen.
Väntar på att klockan ska bli tio så jag kan åka till Klova och se om bokhandeln har den där boken som Anneli köpt. "Sova utan gråt" eller nåt liknande hette den.
Jag tror jag behöver den ;-)
Undrar om det är Robin eller jag som skall sova utan gråt?????
Båda tror jag =)

Inga kommentarer: